Subject: RE: Seoses massilise suitsetamisega Tallinn Sitsi 7-25
From: "SiM info" <[email-masked]>
To: "dimitri kadastik" <[email-masked]>
Cc: "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>,Päästeamet <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Aug 2025 10:20:24 +0300

Tere

Oleme teie pöördumise kätte saanud.

Korterelamu koridoris, trepikojas ja muus üldkasutatavas ruumis suitsetamine 
on  <https://www.riigiteataja.ee/akt/129062024006?leiaKehtiv> tubakaseaduse 
(edaspidi TubS) § 29 lõike 1 punkti 19 kohaselt keelatud. Eelnimetatud keelu 
osas ei kehti TubS § 30 lõike 1 kohaselt privaatautonoomia põhimõte, st 
korteriühistu ei saa seda enda otsusega lubatavaks muuta. Suitsetamiskeelu 
rikkumise eest näeb TubS § 49 ette karistuseks rahatrahvi kuni 20 
trahviühiku, ehk  <https://www.riigiteataja.ee/akt/131122016014?leiaKehtiv> 
karistusseadustiku § 47 lõike 1 kohaselt kuni 160 euro ulatuses. Keelu 
rikkumise kohtuväline menetlemine kuulub TubS § 51 lõigete 1 ja 3 kohaselt 
nii valla- või linnavalitsuse kui Politsei- ja Piirivalveameti pädevusse (st 
emb-kumb võib menetleda). Vastavalt 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/111032023015?leiaKehtiv> väärteomenetluse 
seadustiku (edaspidi VTMS) § 31 lõikes 1 sätestatud väärteomenetluse 
kohustuslikkuse põhimõttele, on nii valla- või linnavalitsusel kui Politsei- 
ja Piirivalveametil kohustus rikkumise asjaolude ilmnemisel menetlus 
alustada ja läbi viia. Ehkki VTMS § 29 lubab menetluse alustamata jätta 
siis, kui väärtegu on vähetähtis ehk kui kahju ei ole tekkinud, on äärmiselt 
kaheldav nimetatud rikkumiste tõlgendamine vähetähtsate väärtegudena 
olukorras, kus rikkumiste toimepanemine on korduvatest hoiatustest hoolimata 
jätkunud.

Kuivõrd Siseministeerium ei ole VTMS kohaselt kohtuväline menetleja, tuleb 
pöördumine vastavalt 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/123022011008?leiaKehtiv> haldusmenetluse 
seaduse § 15 lõikele 4 edastada asjaolude väljaselgitamiseks ja seisukoha 
võtmiseks pädevale haldusorganile, s.o Politsei- ja Piirivalveametile. 
Politseiametnike poolt varasema väärtegudele reageerimata jätmisega (sh 
süüteo toimepanemise fikseerimise keelamist) seoses märgime, et 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/109072024003?leiaKehtiv> Politsei- ja 
Piirivalveameti põhimääruse § 19 punkti 2 kohaselt on ametnike ning 
töötajate süütegude menetlemine Politsei-ja Piirivalveameti 
sisekontrollibüroo ülesandeks. Kuna ministeeriumi ülesandeks on 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/111062013007?leiaKehtiv> Vabariigi 
Valitsuse seaduse § 46 lõike 2 kohaselt muuhulgas tema valitsemisalas 
olevate ametite ülesannete täitmise nõuetekohasuse üle järelevalve 
teostamine, tuleks Politsei- ja Piirivalveametil edastada eelkirjeldatud 
tegevuste järgselt tagasiside nii kaebajale kui Siseministeeriumile.

Kaitsepolitseameti osas tehtud etteheidete osas aga selgitame, et juhindudes 
Riigikohtu praktikast (RKKKo 
<https://www.riigiteataja.ee/kohtulahendid/fail.html?fid=206094160> 
3-1-1-56-05 p 7) ei pea me paljasõnaliste väidete ja oletuste kontrollimist 
vajalikuks ega põhjendatuks. Süüteomenetluse alustamisel tuleb tugineda 
eeskätt süüteoteates esitatud andmetele ning mitte alustada menetlust 
võimalike rikkumiste otsimiseks, kuna põhiõiguste kaitse huvides on 
riiklikult oluline tagada, et menetlust alustataks ja isikut käsitletaks 
kuriteos kahtlustatavana alles pärast väidetava kuriteo tunnuste põhjalikku 
analüüsi õigusküsimustes pädeva isiku poolt, kes peab alustamise 
otsustamisel kujundama piisava veendumuse, et on alust kriminaalmenetluse 
alustamiseks.

Päästeametilt saadud tagasiside põhjal on antud teie maja korteriühistu 
juhatusele juhiseid ja soovitusi ohutuse tagamiseks kortermajas.

Soovitame pöörduda korteriühistu juhatuse poole ning teha ettepanek 
korteriühistu üldkoosoleku kokkukutsumiseks, kus saaksite leida lahendusi 
probleemsetele olukordadele (sh elektripaigaldise audit, hoone küttesüsteemi 
kontroll, ühispindade puhtuse tagamine jne).

Lugupidamisega

Siseministeerium

From: dimitri kadastik <[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 30, 2025 11:05 PM
To: SiM info <[email-masked]>
Subject: Fwd: Seoses massilise suitsetamisega Tallinn Sitsi 7-25

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

----- Forwarded message ----- 
Subject: Seoses massilise suitsetamisega Tallinn Sitsi 7-25
Date: K, 30. juuli 2025, 23:04
From: dimitri kadastik < [email-masked] <mailto:[email-masked]> >
To: info < [email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere Prokuratuur

Seoses massiliste suitsetamistega Tallinn Sitsi 7,saadan ühe neist maja 
ühiskoridorides suitsetaja foto krt.25 kellega on süstemaatilised 
probleemid,eelmine kord hoidis prahti koridoris.Siis kutsus Tuletõrje ta 
korrale.
On kahtlus ,et antud isik on seotud Kaitsepolitseiametiga,informaator või 
koputaja.
Palun lõpetada Sitsi 7 koridorides suitsetamine ja tuleohu tekitamine.Maja 
on süstemaatiliselt põlenud.
Palun edastada ka politseile.Politseid ma olen aastaid antud probleemis 
teavitanud ainuke mis tegid .
Mulle tulid ukse taha kaks naispolitseinikut ja põhimõtteliselt keelasid 
seaduserikkumiste pildistamise.
Pole süütõendit pole suitsetajaid ja jotasid.
Ja veel,kui Politsei tegematusest ,suitsetajate mitte korrale kutsumisest 
maja maha põleb ,kas siis ikka hüvitab Politsei ja Kaitsepolitseiamet kõik 
kahjud??Siseministeeriumile.
Te ikka ju teostate Politsei tegevuse ja tuleohu tekitamise korral 
järelvalvet.

Palun kirjalikku vastust.
Parimate soovidega
                                    D.Kadastik